AboutPeople tilbyder  JBTA Type analyse  (Jung baseret type analyse)

Formålet med analysen er at hjælpe med at identificere, hvilken type der tydeligst karakteriserer naturlige præferencer.

Analysen er et fordelagtigt værktøj både som udgangspunkt for personlig analyse og coaching, til rekrutteringsprocessen, som workshop og som en del af længerevarende forløb.

Typeanalysen bygger på fire grundlæggende dimensioner, hvor hver dimension har to poler, som kaldes præferencer.

Hør mere om JBTA analysen her

De 8 præferencer:

Energidimensionen 

 Ekstroversion (E) / Introversion (I)

Opfattedimensionen                                    

Sansning (S) / Intuition (N)

Vurdere dimensionen                         

Tænkning (T) / Føling (F)

Livsstilsdimensionen                           

Vurderende (J) / Opfattende (P)

 

Analysen giver en indikation af, hvilken kombination der falder den enkelte mest naturligt.

Hver især har de styrker og svagheder, men ingen er ”rigtig eller forkert”.

Målingen peger på hvilken type du foretrækker, ikke i hvilken grad du er sådan, eller hvordan du forvalter dine præferencer.

JBTA er et fordelagtigt værktøj for:

  • Individuel udvikling
  • Teamudvikling
  • Lederudvikling
  • Forandringsprocesser
  • Karriereudvikling
  • Kommunikationsprocesser
1615453336

Der gives individuel tilbagemelding på analyseresultatet.

Bruges JBTA analysen til teamudvikling, foredrag eller workshops, indgår aktiviteter, øvelser og tid til refleksion som en del af forløbet, hvorved læringsprocessen bliver både afvekslende og kreativ.

Bogen ”Hvilken typer er du?” medfølger. Denne fører læseren sikkert igennem typologiens grundelementer samt typedynamikkens mere komplekse dele.

De 16 forskellige typer beskrives udførligt hver for sig.